Premiers secours : Malaise diabétique

36,619 görüntüleme
Resources and description
Katkıda bulunanlar
nisangolmes - Sikana
nisangolmes
Translation
Yorumlar yükleniyor...

Bu video'da, diyabeti olan biri ani baş dönmesi yaşadığında ona nasıl ilk yardım uygulanması gerektiğini öğreneceksiniz.

Diyabet, vücudun kan şekeri dengesini düzenleyememesi sonucu oluşan bir hastalıktır.

Çok fazla kan şekeri olduğunda veya yeterince olmadığı zaman, hasta ani baş dönmesi yaşayabilir.

Ani baş dönmesi yaşayan bir diyabet hastasıyla karşılaştığınızda, her zaman ilk olarak hastanın diyabetik olup olmadığını sorarak emin olun.

Eğer hasta yardım almadan kendini tedavi edecek durumda değilse, muhtemel iki senaryo vardır:

1. Senaryo: Hastanın bilinci bir şey yiyebilecek ya da içebilecek kadar yerindedir.

Bu durumda, hastaya oturması için yardım edin.

Hastaya şekerli yiyecek veya içeçek verin.

Eğer ani baş dönmesinin şeker azlığı veya fazlalığından meydana gelip gelmedinden emin değilseniz; hastanın hayatı söz konusu olduğu için şeker azlığından kaynaklandığı varsayın.

Ani baş dönmesi geçtiğinde, hastayı dinlendirin ve tıbbi yardım isteyin.

Hasta bilinçsiz veya kafası karışmış durumdaysa

hasta şeker verilecek durumda olmayacaktır.

Hastayı kurtarma pozisyonuna getirin

ve hemen acil servisi arayın.

Download
En poursuivant votre navigation sur ce site, vous acceptez l'utilisation de cookies pour vous proposer des services adaptés à vos centre d'intérêts. En savoir + OK